2021 m.

Filtrų pardavėjai klaidina gyventojus ir gąsdina dėl koronaviruso vandenyje

2021 m. vasario 01 d.

Žiniasklaidoje pasirodė pranešimas, kad viena vandens filtrais prekiaujanti įmonė siūlo gyventojams įsigyti osmosinius vandens filtrus, galinčius iš vandentiekio vandens išvalyti koronavirusus. Šios įmonės direktorius tikina, kad filtrai tikrai išvalo vandenį nuo koronavirusų, tačiau teigia ir pats abejojantis, ar Lietuvos vandentiekio sistemoje galima būtų jų rasti, – rašoma naujienų portalo LRT.lt pranešime.

UAB „Šiaulių vandenys“ atkreipia gyventojų dėmesį, kad ir Šiauliuose gali pasitaikyti tokių siūlymų, kurie yra klaidinantys ir visiškai nepagrįsti. Bendrovė ragina neužkibti ant klaidinančios vandens filtrų pardavėjų reklamos ir prieš įsigyjant bet kokius filtrus pasitarti su specialistais.

Koronavirusai per vandentiekio vandenį neplinta

Užkrečiamųjų ligų ekspertas, profesorius Saulius Čaplinskas teigė, kad koronavirusai per vandentiekio vandenį neplinta.

„Per vandentiekio vandenį koronavirusas neplinta. Tai nėra pagrindinis plitimo kelias. Todėl per vandentiekio vandenį koronavirusu neužsikrėsi. Žinoma, kuo švaresnis vanduo, tuo yra geriau. Tačiau labai abejoju, ar yra moksliniai duomenys, kad koronaviruso prevencijai reikėtų statyti vandens filtrus. Tokių duomenų nesu matęs“, – sakė profesorius.

Anot S. Čaplinsko, kalbėti apie koronavirusų plitimą per vandenį nereikėtų, o ir į siūlymus įsigyti vandens filtrus, norint apsisaugoti nuo koronaviruso, reikėtų žiūrėti atsargiai.

Už klaidinančią reklamą gali būti skiriama bauda

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) informavo, kad už klaidinančios reklamos skleidimą komercinės veiklos subjektams gali būti skiriama bauda.

VVTAT atstovės Natalijos Jarmulkovič teigimu, vartotojams privalo būti suteikta aiški ir neklaidinanti informacija apie parduodamas prekes ir jų savybes. Reklamos įstatymo 5 straipsnio 1 dalyje įtvirtintas klaidinančios reklamos draudimas, o minėto įstatymo 2 straipsnio 3 dalis nustato, jog klaidinančia reklama laikoma reklama, kuri bet kokiu būdu, įskaitant ir jos pateikimo būdą, klaidina arba gali suklaidinti asmenis, kuriems ji skirta arba kuriuos ji pasiekia, ir kuri dėl savo klaidinančio pobūdžio gali paveikti jų ekonominį elgesį arba kuri dėl šių priežasčių pakenkia ar gali pakenkti kito asmens galimybėms konkuruoti. Kai sprendžiama, ar reklama yra klaidinanti, atsižvelgiama į jos teisingumo, išsamumo ir pateikimo kriterijus.

Visą pranešimą skaitykite LRT.lt: "Koronavirusus iš vandens siūlanti filtruoti įmonė klientui sukėlė įtarimų: mes čia stypsom namuose, o jie bando pasipelnyti".

Šaltinis: LRT.lt

Paskutinį kartą redaguota: 2021-02-01